duijntrio.reismee.nl

Nog meer indrukken van Anne-Lise

Gefixt

Ik heb het gedaan, Wow gisteren dacht ik nog, zoals ik me nu voel moet ik afzeggen. Slap als een vaatdoek achterin mee gehobbeld. Wat een waardeloze weg, heb nog wat geslapen, en daar is alles mee gezegd. Af en toe hoorde ik de boys iets roepen en heb mijn hoofd opgetild om toch maar die speciale bosolifant gezien te hebben. De roofvogel heb ik gemist. Na 2 crackers in mijn mik gewurgd te hebben en water met o.r.s. Knapte ik wat op. De boomleeuwen gezien, wat bijzonder een landschap waar wilde dieren leven. Met de perfecte verrekijker aangeschaft nog met mijn vader bij Foka in Rotterdam 40 bij 25, heb ik ze prima kunnen zien. Prachtig liggend in de halfschaduw, lui lekker uitbuiken. Maar terugkomend op Wow moment, geklommen loodrecht omhoog met een gehuurde helper die Simon heet. Hij heeft me getrokken, geduwd en uit de vegetatie getrokken. Man man. De berggorilla zijn once in een life time. Onovertroffen. Nooit gedacht dat ik daar naast zou staan op 5 meter afstand. Stond niet boven aan de verlanglijst maar poeh TOP. Doe het als je nog kunt en wilt want het is zwaar en zeker de moeite waard. Ik sprak eergisteren een bejaarde dame uit Australië en die gaat het morgen doen. Ik weet niet hoe zij boven komt, op wilskracht!!! Peter raadde me aan om een helper te nemen voor 15 dollar, doen!!!

Hij deed het 1x in de maand omdat er zoveel zijn, is Simon niet vaker aan de beurt. De helpers doen het met rubberlaarzen en ik op stevige wandelschoenen ( kisten)het geld en de fooi wordt door iedereen gedeeld, en van de gorillatrack word 20 procent weer terug besteed aan de lokale voorzieningen in de buurt. Ik ben trots op mezelf. Lig nu heerlijk te luieren op de bank in de woonkamer van de presidentiële suite. Als first lady niet gek, krijg straks nog een massage. Omdat ik gevallen ben plat achterover en mezelf vastgreep aan alles wat voorradig was heb ik een gekraste hand, er zaten namelijk ook doorns in au,au. Maar ben super geholpen. En van Gerald kreeg ik nog Aloe Vera gel. Komt goed.

Vandaag een meisje gezien met een popje op haar rug, vastgeknoopt net als mama. Moeders dragen de baby op hun rug en heupen met een knoop op borst en een in het middel, en er zitten stevige baby s tussen. In een doek, die gebruikt word voor diverse doeleinden. De omslag doek word ook gebruikt als schort, over de nette jurk, draagdoek en hoofddoek.

Toen Grace en Gerald bij ons in Spijkenisse waren, ben ik achter het geheim van het haar van de Afrikaanse vrouw gekomen. Als het gestraitened is ( het tegenover gestelde van permanenten) met chemicaliën glad gestreken is, word het gewassen en wil het haar weer in de krul. Dus met de Föhn plukje voor plukje met kam droog föhnen. Voorzichtig want het kan breken. Denk je dat je klaar bent, mooi glad en droog, nee dan moet er brilcream/ kokosvet in gesmeerd worden bij de haarwortel, anders is het haar hard, en zacht haar is de bedoeling. Nu nog glad maken met kam. We zijn er 2 uur mee zoet geweest. Vandaar de hoofddoek bij het slapen gaan( vet hoofd kussen) en stof bij het schoonmaken. Bij Grace is het haar eigen haar maar heel vaak is het een pruik met Aziatisch haar die gedragen word. Of anders word en wol in gevlochten wat het kapsel verfraait. Wij gooien er een kleurtje in dat is weer ons geheim. Schoonheids idealen, all over the world.

Ps, nog niet vermeld, maar super leuk dat Wessel er is en me ook de berg opgeduwd, en zeker mij opgepept heeft toen ik ziek was. En 10 x zo leuk dat hij met volle teugen geniet van Oeganda. Groetjes Anne-Lise.

Reacties

Reacties

Karin

Fijn, dat je je beter voelt en de once in a lifetime trip gemaakt hebt. Wacht nu nog op een verhaal van Wessel.

Marleen

Top allemaal Anne-Lise ?

Sjanie

Hey Anne-Liese fijn dat je weer opgeknapt ben en je kan genieten van wat je zo tegenkomt daar. ?

Marianne

Vervelend die ongemakken maar die vergeet je en de mooie herinneringen blijven !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!