duijntrio.reismee.nl

Gelukt.

Gelukt.

Gisteravond moesten Esther(6) en Ezechiel (4) gebadderd worden. Ezechiel zei: “mama, boys bath boys and girls bath girls”. Ik begreep de hint. Lang geleden dat ik een jongetje gebadderd heb. Esther wilde door Anne-Lise gebadderd worden. Zo gezegd zo gedaan.

Nog voor het eten, zo ongeveer 9 uur, ging Anne-Lise te bed. Peter genoot nog wel van het copieuze diner. Nog even met koud water afgespoeld en toen ging hij ook te bed.

Vanmorgen na het ontbijt naar een internet café om contact te krijgen met African Clean Energy Uganda. Maar zoeken op een traag internet valt niet mee. Na lang zoeken niet gevonden wat ik zocht. Dan maar een email naar de vestiging in Lesotho (Zuid-Afrika), met het verzoek om Gerald te bellen. Niet veel later werd hij gebeld. Twee ACE 1 kookapparaten besteld. Een oranje en een blauwe.

Ineens loopt Aaroin (oudste zoon van Gerald) met een levende kip in zijn handen naar de keuken, we eten dus kip. Op vakkundige wijze brengt hij de kip om. Samen met Anne-Lise ontdoet hij hem, na een warm bad, van zijn veren pak. Een neef van Gerald, Solomon, doet de slacht. Toch anders dan scharrelkipfilets kopen. Dan zie je nooit de 4 eieren in wording, of de inhoud van de maag.

De kookapparaten worden aan huis geleverd. Met twee dozen zat de vertegenwoordiger achter op een brommer. Na een uitgebreide uitleg en een gezamenlijke lunch volgt voor de vertegenwoordiger nog een uitleg van de Forever producten van Grace. De kip had iets teveel gelopen denk ik, was een ietwat taai.

Peter en Anne-Lise hebben nog een paar boodschappen gedaan in de supermarkt en zoete aardappels gekocht op de markt. In de middag kwam de weduwe van de pastoor nog langs. Ze was super blij met de ACE 1, die Bep, een collega van Anne-Lise, haar gedoneerd heeft. We lopen met de weduwe mee naar haar huis en nemen meteen het kookapparaat voor haar mee.

Morgen helpen Anne-Lise en Peter haar met het eerste gebruik. Het gebruik bij Gerald in de keuken is een succes. Hij voldoet aan alle verwachtingen. Voor de geïnteresseerden zie youtube Ace 1 stove.

Voor het avondeten lekker afspoelen met koel water. Fris en fruitig vallen we aan. Een mooie afsluiting van een warme dag.

Lieve groetjes

Esmeralda

Wat een mooi gebaar , en wat zijn dat mooie herinneringen voor strakjes . Geniet van de dag, veel plezier en totdevolgendeblog?

Aad

Dag Luitjes,
Moet toch wel heel bijzonder zijn dat je mensen zo kunt helpen.
Inderdaad mooie gebaren van jullie.
Geniet van het daar zijn!
Groet

Martin

Ik liep wat achter maar ben inmiddels bij! Heel veel plezier! En zorg dat je geniet (en niet met mate!)

Claudia

Hoi. Mooi apparaat. Wat zullen ze gekeken hebben.

Janie v.d.Oos-Zevenbergen

Wat prachtig dat jullie en Bep iemand zo direkt verder kunnen helpen met een heel functioneel apparaat waar ze iedere dag plezier van hebben. Het is heel herkenbaar.. Geniet van jullie vakantie daar!

groetjes, Janie